torsdag 23 januari 2014

På plats i Bruksvallarna

Idag satte vi oss i bilen mot Bruksvallarna och Bruksvallslidens fjällhotell. Det är dags för IFK Helsingborgs årliga träningssamling. Vi var här själva v49 och då regnade det. Idag möts vi av minus 27 grader och sol. Gnistrande härligt vinterväder helt enkelt!

Resten av klubben dyker upp först imorgon bitti så vi passade på att lägga stenhårt grönt paraffin  och köra en vända upp till Mittåkläppen. Jag var lite seg efter bilresan från Trondheim och tog det lugnt men Louise var i bra form och ångade på. 

Ett tips till alla frusna är att köpa kemiska värmekuddar som säljs i tvåpack. Självhäftas fast på strumpan innan man stoppar ner foten i skon - jätteskönt!



Nu sitter jag i stugan, skriver detta och lyssnar på debatt mellan Ann Heberlein och Marcus Birro gällande vem som är mest kristen. Jag dricker vin och känner mig väldigt nära någon form av högre makt - kanske vinter- och snöguden?

1h 39min A1/A2 Temp minus 27 grader

/Oscar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar