söndag 19 januari 2014

Andra inlägget

En skön helg! Så vill jag sammanfatta denna lördag och söndag. Vi tar det i kronologisk ordning;

Lördag
Efter en god skål havregrynsgröt med blåbär (blåbär kostar ca 6kr för 400gr här i Norge - vi är blå om läpparna mest hela dagarna) körde vi de 500 höjdmetrarna upp till Bymarka och Storsvingens parkering. Körde lugn kuperad distans idag och för min del blev det fokus på diagonaler efter att ha kört nästan uteslutande stakning den senaste månaden. Och oj! Kroppen blir bra på det du tränar på och därför också ganska dålig på det du låter bli att träna. Diagonalerna fick pulsen att rusa. Behöver balansera min träning mer framöver även om jag kommer fortsätta lägga vikten vid stakningsträningen. Men det blev 2:30 i skönt tempo i strålande sol. Louise körde under samma sol men hade det lite tyngre idag efter att ha bombat på med intervaller på fredagen. Men hon bet ihop och körde på - människa med starkare mentalitet får man leta efter.

2:30 kuperad distans A1/A2 Temp -7 grader och liten kuling

Söndag
Idag vaknade vi till solsken och försökte komma iväg före halva byn var på plats för söndagens tur. Vi körde ett varv upvärmning på ca 7km och sen körde vi 5x8min A3/A3+ kring den väldigt kuperade toppen. Hårt och skönt! Vi körde väldigt jämnt idag och kunde hjälpas åt att dra.

2:00 varav 5x8min A3/A3+ Temp -5 grader och hård blåst

/Oscar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar