söndag 2 mars 2014

Vasa"F"loppet

I mål - trött, lättad, besviken och tom.

Allt som kunde gå snett gick snett idag. Den fantastiska känslan efter Tjejvasan övergick snabbt till frustration i Vasaloppet.

Det var krypfart de första 3 milen där jag knappt snittade A1. ALLA körde i ett spår och jag hade inte en chans att ta mig fram, bytte man spår så var det total broms av 1 dm nysnö. Blev påkörd flera gånger av män som inte verkar veta hur man åker i kurvor. Trampade på en pappersmugg redan vid kontrollen i Smågan vilken satte sig i klistret. Av med skidan och försökte skrapa bort det men det gick inte. Släpade med mig pappret under skidan hela vägen till mål, såklart utan varken glid eller fäste...

Sista 3 milen körde jag i alla fall om hundratals, tyvärr mest män. Var till en början väldigt besviken när jag kom i mål. Det känns som att jag inte gjorde mig själv rättvisa idag. Jag vet att jag har mer i kroppen än såhär men nu försöker jag trots allt peppa mig så gott det går. Det kommer fler år och då ska det förhoppningsvis finnas några fler spår att välja på. Och förhoppningsvis står jag lite längre fram än i led 3.

Även om jag fick en sämre placering än vad jag hade hoppats på så åkte jag i alla fall upp mig från placering 120 till 72. Och det kanske viktigaste av allt: jag bröt inte!



Längre rapport kommer senare

2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Det var verkligen inte roligare Vasaloppet i år med förutsättningar som var heller. Så grymt kämpat ändå!
    Önskar jag själv kunde ha avslutat med att jag inte bröt.. Men jag får helt enkelt inse att det bara är att ladda om för nästa år och glömma det här året som inte alls gick som jag hade tänkt mig..:(

    SvaraRadera
  2. Haha, skulle kunna kopiera det här & sätta in det på min blogg. Vi verkar ha exakt samma upplevelse av skiten... Nu får vi glömma det här & ladda om till Åre!! :-)

    SvaraRadera