måndag 17 mars 2014

Snö i Trondheim!

Vilken konstig vinter det har varit.

I mitten av december kom det massor av snö. I januari och februari snöade det ingenting men igår den 16 mars vaknade vi till 3dm nysnö. Alla icke-skidåkare i Trondheim är ganska ledsna över detta men Oscar och jag är som barn på julafton. Minusgraderna ser ut att hålla i sig resten av veckan och jag ser fram emot att få till riktigt fina turer uppe på Bymarka.

Igår skottade vi för första gången sedan december.
Ner till soptunnerna är ca 1/3 av uppfarten till vårt hus,
får man räkna det som träning?

Kylan och snön ser ut att hålla i sig.

I lördags åkte jag upp på Bymarka trots att jag visste att det inte var spårat och trots att det blåste som bara den.
Så här fint var det.

Jag spårade själv.

Här börjar elljusspåret från Storsvingen

Snö och blå himmel om vartannat

Klockan 15:12 idag checkar jag ut från jobb för att ta mig upp hit igen. DET är vardagslyx det ;-)

/Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar