onsdag 26 februari 2014

Vattenskidor?

När vi lämnade Mora efter Tjejvasan i lördags var det + 3 garder och ganska blött. Nu några dagar senare är det RIKTIGT BLÖTT.  Idag rapporterade arrangörerna på en presskonferens att det kommer göra allt i sin makt för att det ska bli ett Vasalopp på söndag. Dammar dräneras och snö läggs ut längs banan. Funktionärerna gör ett hästjobb. Blir det några grader kallare kanske det går vägen men läget är minst sagt kritiskt.

Troligtvis kommer eliten få hyfsat bra spår men hur kommer det gå för alla där bak? Det ät ändå 17000 människor som ska färdas i fäderns spår. 

Blöta spår !
Bild lånad från Erik.

Trots dåliga förutsättningar så ser jag fram emot helgen. Jag känner mig i bra form och det är en fantastisk känsla. Oscar har blivit frisk från sin långdragna förkylning och jag har klarat mig, peppar peppar, utan blivit smittad den här gången.

Mitt drömmål är att placera mig bland topp 50 och minimimål att förbättra min placering som 94:a ifjol. Eftersom jag inte kan påverka föret så får tiden bli vad den blir (troligtvis ganska dålig eftersom det är så milt). Om jag inte misslyckas totalt med vallningen och om jag får behålla utrustningen hel utan att bryta stavar den här gången så tror jag att det kommer gå ganska bra :)

Men man kanske skulle packa ner våtdräkt och vattenskidor för säkerhet skull...

/Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar