onsdag 4 juni 2014

Tro inte att vi ligger på latsidan ;)

Hej på er!
Tänkte att det var dags med ett livstecken från oss här på bloggen, vi lever och har det riktigt bra! Det har hunnit bli både vår och sommar här uppe i Trøndelag och i skrivande stund sitter jag i bikini på terassen i 26 graders värme.

Kristihimmelshelgen har bjudit på helt fantastiska träningsmöjligheter. Det är lätt att träna när man är ledig och det är fint väder, dessutom är det nu ljust nästan hela dygnet.

Vi har hittat en ny favoritruna "runt Byneset" som lämpar sig riktigt bra för både distanspass på cykel eller långpass på rullskidor. Rundan är lite småkuperad och bjuder på fantastisk utsikt hela vägen. Den landar på mellan 50-60km beroende på vilka vägar man tar. I fredags när vi cyklade mötte vi bröderna Northug som kom skejtandes i full fart på andra hållet. I söndags plockade vi själva fram rullskidorna och stakade ett varv.

Runt Byneset

Ute på ett riktigt fint långpass



Oscar kollar riktning eller nåt





Cykeltur


Vad gäller löpningen så springer Oscar just nu som en gasell och själv har jag hamnat i skidåkarens "vår-fälla". Efter att knappt ha sprungit någonting på hela vintern så ökade jag distansen alldeles för fort i april. Veckorna runt påsk sprang jag mellan 50-70km/vecka, jag tyckte att det var helt fantastiskt att börja springa igen och det kändes ju så lätt just då... Baksalget kom i början av maj när jag skulle springa tisdagsintervaller med Löblabbet. Vi sprang 800-hundringar på bana och på tredje intervallen fick jag så ont i vänster hälsena att jag fick avsluta. Sedan dess har jag tvingats vila och kör lite självrehab med excentriska tåhävningar, massage, tvära friktioner och lite NSAID. Förhoppningsvis blir det snart bättre för jag längtar verkligen efter att komma igång med löpningen igen.

Skidgång går däremot bra och i fredags tog jag stavarna och knatade upp på två två toppar på Bymarka. Det går att få till fina distanspass när man går uppför med stavar i tuff terräng. 

Traillöpnig

Utsikt från Våttakammen, längst bort på andra spetsen bor vi


Toppen av Gjetfjellet, nästan lite spooky ;)

Nu ska det inte gå lika lång tid innan vi hörs snart igen!

/Louise

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni haft några riktigt underbara träningspass! :)

    SvaraRadera